Actualización diaria: roddels, weetjes, trips,...

23/11 - Cumpleaños Feliz aan Monika, die 24 wordt :-) Vanavond grote fiesta met andere Erasmussers uit Spanje en eerst etentje in Les Quinze Nits... wordt geweldig, het verslag volgt later

viernes, 26 de octubre de 2007

Tussen Kunst en Kitsch

Buenas noches queridos lectores!

het is alweer vrijdag hehe, synoniem voor 2 dagen rust. Niet dat ik het zo zwaar heb op stage, ben trouwens ook 2 keer een uur "te laat" gekomen, niet dat iemand er iets op zegt, gelukkig maar. Ik vind het daar echt leuk op de dienst, veel lachen, goede sfeer, en zowaar... vrienden?? :-) De hoofdverpleegster - de supergrappige dus - heeft me vandaag uitgenodigd voor een etentje bij haar thuis volgende vrijdag, beetje awkward maar ook wel leuk. Kon toch moeilijk nee zeggen! Gelukkig is dokter Rafael Boemo er ook bij, natuurlijk ook de leukste van de hoop witte jassen. Die twee zitten met dossiers op elkaar te slaan en constant te Wikipedia'en (is dat een werkwoord?)... tot dusver hebben we o.a. Gent en bekende personen die Ruud heten opgezocht. Hopelijk wordt het op traumatologie ook zo leuk binnen 2 weken, ik vrees er beetje voor... maar als buitenlander ben je altijd wel iets specialer dan de gewone studenten die er langskomen natuurlijk.

Vandaag dan ook naar het MNAC geweest (zie links bij "Cultuur"), beetje cultuur opsnuiven en het majestueuze gebouw bewonderen, kwas er wel iets te dicht bij sluitingstijd maar ticket is 2 dagen geldig, dus ga morgen voor de tijdelijke tentoonstelling van Yves Tanguy - Franse surrealistische tegenhanger van Dalí - terug en tegelijk de rest van Montjuïc bekijken (Olympische stadia, kasteel, Fundación Joan Miró,...). Museum was schön, maar beetje te klassiek en dat is niet echt mijn ding... Buiten was er een Servisch groepje aant spelen, gezellig met een cafe con leche zitten kijken, toen plots ook de "font màgica de Montjuïc" haar licht kitscherige kleur- en muziekschouwspel tentoonspreidde. De massa toeristen die er jammer genoeg nog steeds is erop af, ik als semitoerist natuurlijk mee en foto's trekken tegen 100/uur!! Bij deze een filmpje :-) Wie houdt het een minuut vol??


Bon, dat is het weer zo een beetje... Barcelona blijft enorm boeiend en in de 10 komende weken ga ik me zeker niet vervelen, tenzij op de dagelijkse 2h heen en terug naar het ziekenhuis *zucht*

Hasta luego - Ruud

4 comentarios:

Barbara dijo...

Hey Ruud!
De fontein met licht en klankspektakel... een echte klassieker :-)!
Op mijn PC staan ook zo'n 10-tal filmpjes... geeft totaal de sfeer niet weer van hoe het in het echt is hé, maar toch...
Hier in Porto ook heel wat musea en... gratis in het weekend! Super toch! Als je langskomt, neem ik je er zeker mee naartoe!
Vele groetjes!
Doe het daar nog goed!
Babs

Unknown dijo...

Jojo Hermanono,

die bende witte (grap)jassen zou ik precies ook wel nog zien zitten, maar dan alleen om met die dossiers te slaan:D..
En wat die toeristen betreft, zitten die daar nie heel het jaar door? In een wereldstad zoals Barca zou ik toch verwachten van wel.
Hopelijk kan ik de stad rond 22 december ook verblijden met mijn eventueel bezoek.
In afwachting daarvan zeg ik u:

Hasta la próximaaa y disfruta(zou genieten moeten betekenen volgens een willekeurige vertaalsite, de vervoeging zal wel nie juist zijn en misschien zelfs nie de juiste vertaling voor deze context, maar ale...) de tu fin de semana(ofzoiets)!!

Rafaële

Katrien dijo...

Hi

JA! Wikipedia'en kennen ze hier ook! Wikipedia blijkt hier wel 'de gouden standaard' te zijn voor alles (van skireis tot operatieprob's). Was falsch mit PubMed? Klank en licht kenne ze in Berlijn ook: momenteel Festival des Lichts
Katrien

Anónimo dijo...

Excellent post I must say.. Simple but yet interesting and engaging.. Keep up the awesome work!

cheap nolvadex

Antonio Gaudi

Antonio Gaudi
Casa Batllo