Actualización diaria: roddels, weetjes, trips,...

23/11 - Cumpleaños Feliz aan Monika, die 24 wordt :-) Vanavond grote fiesta met andere Erasmussers uit Spanje en eerst etentje in Les Quinze Nits... wordt geweldig, het verslag volgt later

martes, 23 de octubre de 2007

Shopping, Socializen en meer Stage uiteraard...

Vale! Het is weer een tijdje geleden sinds de laatste post (sinds donderdag, toch?) dus een update komt eraan! Helaas zonder foto's, ik blijk m'n camera elke keer te vergeten als ik de deur uitga.

Weekend was super! Eerst en vooral 2 dagen heerlijk lang uitgeslapen, al is dat beetje zonde natuurlijk, maar toch... genieten na een paar dagen opstaan om 6h45. En zaterdag was er dus de eerste Erasmusactiviteit voor mij, rondleiding in Parc Güell (alweer van de befaamde Gaudi uiteraard). Dit bleek in Spaans te zijn, we waren met veel te veel, dus moeilijk te verstaan en me dan maar geconcentreerd op het zoeken van sociale contacten :-) Eerst Ierse, Britse en Sloveense leren kennen, waarmee ik diezelfde avond dan had afgesproken, maar die afspraak ben ik helaas niet kunnen nakomen :-s Want ik ben dan later nog een groepje Belgen tegengekomen van de VUB, eerst iets mee gaan drinken, later dan nog op kot van iemand beland om te koken en zelfs "uitgeweest" zowaar naar leuke bar (mss iets voor de bezoekers ook, maar met jullie wil ik liever gaan shaken)... Leuk om eens om 4h30 in bed te liggen! Maar ik besefte ineens dat ik te laat ging zijn op die andere afspraak, en mijn gsm was uitgevallen dus kon niet bellen... damn, van een goede eerste indruk gesproken. Zondag weer op iemands kot gaan eten, maar dan zonder het uitgaan, er moest gewerkt worden de dag nadien natuurlijk. Maar allemaal dus hele leuke mensen, de weekends zullen tof worden hopelijk! In de week ga ik het voorlopig nog wat rustiger aandoen, ook niet zoveel behoefte aan om constant weg te gaan...help!!!

Verder heb ik zondag ook een uitstapje gedaan naar een ander - minder bekend - park, het Parque de Laberinte de Horta. Zoals de naam doet vermoeden, park met labyrinth in, very Alice in Wonderland, veel verborgen hoekjes... Franse tuin, Engelse tuin, romantische gebouwtjes en standbeelden en helemaal uit het centrum van Barcelona. Ideaal om tot rust te komen dus en een boek te lezen, wat ik dan ook gedaan heb :-) Ga ik zeker nog eens terug naartoe, met fototoestel dan!

De stage gaat rustig verder, vandaag ben ik wat later gegaan, en naar de chirurgie van NKO. Heeft weer ff geduurd voor ik de "Orquifano" gevonden had, heb m'n schaamte overwonnen en een broek aangetrokken die toch wel 15 cm te kort moet geweest zijn (damn you Spanjaarden) en gaan kijken... niet immens interessant... 2 septoplastieën en 1 hersluiting van trachea/luchtpijp. Bij dat laatste mocht ik dan wel steriel staan en beetje bloed aspireren en draadjes doorknippen. Alles is beter dan gewoon staan kijken. Was trouwens een HIV positieve patiënt dus we moesten een bril opzetten enzo, beetje vreemd...

Aaaah maar Barcelona zou natuurlijk Barcelona niet zijn zonder 20 Zara's, 5 H&M's, Jack&Jones, Bershka, Pull&Bear, en nog zoveel meer kleine en grote boetiekjes (die dan meestal onbetaalbaar zijn). Kheb me vrees ik eens laten gaan en in een impuls al dé winteraankoop gedaan, een jas... Het wordt hier ook niet warmer en 'k had zin om te spenden dus ja. Kan zoveel voldoening geven :-) Ik heb zowaar 4 Zara's afgelopen op zoek naar de maat van de jas die ik per se wou en die ze in de eerste niet hadden, met succes!!! Verder ook nog sjaal en pull (solden, 10€)! Ik ga me dan wel de komende weken wat inhouden, al zal het moeilijk zijn als ik door de Passeig de Gracia loop *zucht* Misschien wat beknibbelen op eetbudget ;-)

Dit was het dan weer - saludos

Un abrazo

Ruud

1 comentario:

ecomite dijo...

Hio daar!

Ik weet, schaam op mij, dat ik nog steeds geen bericht heb achtergelaten! SCHAAM OP MIJ! En dat terwijl wij hier helemaal geen mondain leven zoals jij leiden... Gelukkig heb ik zonet het gezelschap gekregen van mijn buddy Fred -compliments of biodidak! Gedaan met de eenzame nachten, mijn hete (doch licht magere) vriend zal me vanaf nu steeds vergezellen. Nu nog een single Spanjaard (waar jij ongetwijfeld zal voor zorgen) en de triotij breekt aan!

Verder speel ik mijn sociale allure vooral uit in de dissectiezaal en op K3 (waar een knipogende "pediatster" mij lonkend roept, grr..). Af en toe een onvoorwaardelijke wederdienst naar die mensen werpen, kan uiteraard ook nooit kwaad.
Bershka is ook door mij eindelijk ontdekt! Viva los aankopos voor septembros! (de lessen Spaans moeten dringend worden aangevat, want buiten het dramatische "no pudeo ver!" met onheilspellend handgezwaai, is er nog niet sprake van een volwaardig vocabulon).

Deze roddelmail moet nog verder worden gezet, aangezien de heer simon mij opwacht. Weet dat "the queen" een nieuwe bron van interesse is. Verder is ook spooning weer volop in trek.

Tot zover, Adios. We all miss your omnipresente uitstraling, gelukkig is er nog "mini-Ruud" in mijn jaar om die taak over te nemen, grr...

Dada-os
Toms

Antonio Gaudi

Antonio Gaudi
Casa Batllo