Actualización diaria: roddels, weetjes, trips,...

23/11 - Cumpleaños Feliz aan Monika, die 24 wordt :-) Vanavond grote fiesta met andere Erasmussers uit Spanje en eerst etentje in Les Quinze Nits... wordt geweldig, het verslag volgt later

lunes, 15 de octubre de 2007

Ik was gewaarschuwd...

Queridos amigos y familia!

Tijd om me te gaan inschrijven in de universiteit, la Universitat Autónoma de Barcelona. Een Catalaans bolwerk en doolhof zo bleek. Eerst naar het International Welcome Office (de enige 3 woorden Engels die ik gehoord/gelezen heb) met handen en voeten uitgelegd wat ik kwam doen, hoop administratie ingevuld... verder doorgestuurd naar de Facultat de Medicina, nog minder Engels, maar dan toch gelukt om het geregeld te krijgen. OEF! Ik had nog massa's tijd over dus een kort tripje naar het ziekenhuis, dacht ik... dit bleek een gecombineerde metro- en busrit te worden van een dik uur. Wie haalt het in z'n hoofd om een universitair ziekenhuis op een berg te plaatsen, tussen de bossen, in een gebied dat zo afgelegen lijkt als Siberië (wel iets minder misschien, maar jullie "getten the point"). Daar aangekomen, op zoek naar het volgende gebouw, met meer administratie. Bleek dus - mss beetje zoals verwacht - dat ze voor de eerste keer van mij hoorden, dat ze geen idee hadden welke stages ik er kwam doen, dat ze dus ook nog voor het eerst de dokter moest contacteren waar ik morgen naartoe ga. Makes you feel pretty comfortable huh... Anyway, ik heb me in het Spaans doorheen een dag vol chaos geslagen, dus toch beetje trots op mezelf :-)

In de jeugdherberg is het trouwens een heel gezellig boeltje geworden. Staan voorlopig op mijn lijst van gesprekspartners: een Amerikaan, drie Australiërs, een Braziliaanse Nieuw-Zeelandse, een Deense, een Ierse, een Duitse, twee Canadezen enz... gezellig allen samen gekookt, ik ga het nog jammer vinden om hier weg te moeten, super aanrader dus hier: Itaca Hostel !!

Voor de mensen die het nog niet moesten weten, ik heb dus ook een VERBLIJF vanaf woensdag, joepie!! Bij een Belg en zijn Spaanse vriendin, met internet, supercentraal gelegen, quasi eigen badkamer, volledig uitgeruste keuken, balkonnetje, enz... Ik denk dat ik me er wel rap op m'n gemak zal voelen.

Morgen dus eerste dag stage, otorrinolaringologia of neus-keel-oor, ben eens benieuwd, heel spannend wel, zou niet weten wat gedaan zonder m'n twee niveau's Spaans en zelfs dat zal waarschijnlijk veel te weinig zijn. Het enige waar ik dus echt tegenop zie is dagelijks zolang op het openbaar vervoer zitten, ik schaf me dus best zo snel mogelijk een goed boek aan en een extra lading batterijen voor m'n mp3-speler.

Vandaag ook langs Sagrada Familia gepasseerd, nog niet binnengeweest, maar weer overweldigd door de grootsheid, genialiteit en de gedetailleerdheid van een bouwwerk dat nog niet eens volledig is afgewerkt. Ik kijk alleszins al uit naar mijn vele culturele uitstapjes, die ik wat ga proberen spreiden.

Na drie dagen in Barcelona al te veel indrukken om allemaal neer te pennen dus tot de volgende...

xxx - Roedie

3 comentarios:

Sofie Van Den Broecke dijo...

Hey Ruudie!! Amai!! Ook veel paperassen! Ik was al zo trots dat ik het gekund had in het frans (wat trouwens ook niet altijd evengoed meeviel). Maar jij doet het in het SPAANS!! Respect!!!

En bij mij vant zelfde... het UZ lijkt een doolhof maar dat ziekenhuis hier is gelijk nog 10 keer groter!!

We zien wel wat het wordt vandaag. Ben benieuwd! Veel succes voor jou ook!!

Fie

Manon dijo...

Nog maar een paar daagjes daar, en nu al geweldige verhalen!
Je zult een super leuke tijd tegemoet gaan!
Succes bij de KNO (zoals wij dat in Nederland zeggen.. ;-))

Veel liefs, Manon

Unknown dijo...

hey schat!! hmm Barcelona, als ik je posts lees komt alles weer naar boven. Geniet er maar met volle teugen van!

Antonio Gaudi

Antonio Gaudi
Casa Batllo