Actualización diaria: roddels, weetjes, trips,...

23/11 - Cumpleaños Feliz aan Monika, die 24 wordt :-) Vanavond grote fiesta met andere Erasmussers uit Spanje en eerst etentje in Les Quinze Nits... wordt geweldig, het verslag volgt later

sábado, 13 de octubre de 2007

Dag één

Hola a todos !

He llegado a Barcelona finalmente ! Amper een dag na het examen – wat overigens nog niet zo makkelijk was, damn… - breng ik jullie al op de hoogte van een eerste dag. Niet zoveel gebeurd vandaag hoor. Rustig m’n hele hebben en houden in 32 kg bagage gepropt, even afscheid gaan nemen van de grootouders, en met auto naar Zaventem. Vervolgens te veel betaald voor een plaats aan de nooduitgang op een vliegtuig dat maar ¾ vol zat, een potentieel kamercontact gelegd (buurvrouw die broer in Barcelona ging bezoeken) waar ik morgen ga naar bellen en het vliegtuig op voor twee uurtjes. Dan op een drukke bus richting Plaça Catalunya en nog even te voet naar de jeugdherberg. Alle indrukken van drie jaar geleden kwamen onmiddellijk terug, en ik besefte dat je je hier geen moment zou mogen vervelen: die pleinen, de bars, de restaurantjes, de zee, palmbomen, heerlijk Mediterraans klimaat, een drukte zoals we die in België op niet veel plaatsen hebben, massa’s winkels en zoveel meer… En hier zit ik dan, in de uitvalsbasis voor mijn kamerzoektocht, in de stad die 12 weken mijn “thuis” zal zijn, moe van toch wel een lange dag en me dus nog niet helemaal aan het Spaanse nachtleven wagend.

Buenas noches

Ruud

2 comentarios:

Roos dijo...

hey rudie!
blij te horen dat je daar goed bent aangekomen, barcelona klinkt als hoe we het 3 jaar geleden hebben achter gelaten! (nu nog wachten op de eerste vlaamse jongelingen die denken dat ze gerrit de cock zien passeren ;-))
Zorg dat dat zalige klimaat niet te ver wegloopt tegen november he!
Missing you already...
Big squeeze,
Roos

uitkijkend naar de stage op de facultad de nautica ;-)

AnnSofie dijo...

Al meteen (op de vlieger?) contact leggen voor eventuele verblijfplaatsen...
How Berry Auberge Espagnol!

Wel jammer dat je al volk gevonden hebt dat je moedertaal spreekt.
Ik was net van plan u in te liggen over de Gentse zwerver (met drugverleden) die al meer dan 6 jaar zit te wachten op een Humo (die Cenneth Kultuur, als ge u dat duister figuur herinnert!, hem ooit beloofd heeft...)
De manier om hem te vinden?
Met uw zatte botten 's nachts 'de Vlieger' beginnen zingen en dan luisteren wie er brommend voor het canon zorgt...

Antonio Gaudi

Antonio Gaudi
Casa Batllo