Actualización diaria: roddels, weetjes, trips,...

23/11 - Cumpleaños Feliz aan Monika, die 24 wordt :-) Vanavond grote fiesta met andere Erasmussers uit Spanje en eerst etentje in Les Quinze Nits... wordt geweldig, het verslag volgt later

domingo, 18 de noviembre de 2007

Meer Cava en pijnlijke voeten

Ik heb m'n ouders op de bus "gezet" naar de luchthaven van Barcelona en heb weer een mooi weekend om op terug te blikken! Van donderdag tot vandaag (zondag) mocht ik weer gids spelen, lekker op restaurant gaan en veel cava drinken :-)

Ik ben net ontwaakt uit een siesta, die ik zeer hard nodig had. De wandelintensiteit lag een pak hoger dan het weekend ervoor, met pijnlijke voeten en een acuut vermoeidheidssyndroom tot gevolg, en dat zelfs zonder uitgaan... Maar we zijn erin geslaagd de belangrijkste dingen te zien. Ik denk dat de eerste keer Barcelona voor m'n ouders ook geweldig was, en dat ze de sfeer van de stad ook hebben kunnen voelen. (Ook al is die soms iets te druk vooral voor m'n "padre" :-) )

Maar bovenal was het een weekend van lekker eten!! Meer dan van musea en kerken houden m'n ouders van een lekker wijntje, goed eten in een gezellige omgeving, en ik kan hen er enkel gelijk in geven!! En kwaliteit wordt beloond, want we zijn maar liefst in twee dingen twee keer gaan eten hehe... Eerste avond eerst wat tapa's in gezellig klein plekje in de wijk El Raval, "El Trillo", gevolgd door dinner in "Carmelitas". Tweede dag werd vooral zee en Barceloneta, met dan ook een lunchmenu ergens op een pleintje in die wijk, op het terras zowaar, hoewel de temperaturen toch echt gezakt zijn de laatste dagen... 's Avonds dan tapasbar waar ik vorige week met m'n vrienden ook geweest ben.

En we bleven eten....Zaterdag dan eindelijk naar het beroemde en geroemde "Les Quinze Nits" geweest op Plaça Reial. Na half uurtje aanschuiven tafeltje gekregen en onze smaakpapillen laten overdonderen door het lekkere en ook goedkope eten daar. Bleven me het meest bij: slaatje met rucola,champignons,walnoten en parmezaan en de heerlijke tiramisu... Cava, wijn, voorgerecht, hoofdgerecht, dessert en koffie voor amper een 21€ per persoon... ongelooflijk maar waar!! 's Avonds weer zelfde tapasbar :-)

De laatste dag was alweer aangebroken, een aantal kleine rommel/verzamelmarktjes tegengekomen, ff naar een shopping center en we waren vastbesloten opnieuw naar "Les Quinze Nits" te gaan. Met een strak bus- en vliegtuigschema moesten we op tijd een tafeltje zien te krijgen, dus een kwartier voor openingstijd (12h45) gaan wachten, en maar goed ook, de rij groeide al snel aan... De perfecte afsluiter voor een goedgevuld en gezellig weekendje!!


Ik kan er nu weer goed tegenaan na de twee drukke weekends en ben klaar om er terug in te vliegen!!

Oh ja... nog 'n newsflash!! Heb eindelijk toestemming gekregen om van ziekenhuis te verwisselen. Na eerst nog 'n weekje reumatologie in Germans Trias verhuis ik naar Vall d'Hebron, veel dichter én bereikbaar met metro én een van grootste ziekenhuizen van Spanje naar verluidt... dus dat was geweldig nieuws! Daar staat me dus nog gynaeco en pediatrie te wachten, dat belooft!

xXx

Ruud

PS: geen foto's deze keer, m'n mams heeft ze mee naar huis, mss later als ik er wat doorgestuurd krijg

2 comentarios:

Sofie Van Den Broecke dijo...

Hey Ruud, Bij mij ook ouders-weekend achter de rug. Doet deugd hé! Jammer dat die weekends hier zo vliegen. Gelukkig hebben we in de week nog wat tijd over om te bekomen...

Vele groetjes uit het waarschijnlijk nog veel koudere strasbourg (damn),

Fie

Barbara dijo...

Hey Ruud!
You made my evening!
Heb hier zitten wenen van hilariteit bij je verslagje van Barcelona... Ik heb het trouwens zonet afgeprint om voor altijd te bewaren! Ik zit hier dus echt typent te proesten en lachen hé! :-)
BTW Dat van die lift vind ik nog steeds het beste! Ik was er echt mee weg... maar zoals Ine zegt: lach daar niet mee!!!
Enfin, ik ga nog eens shacken op Rihanna! Burn those cote d'or calories baby :-)!
Dikke smakkerd!

Antonio Gaudi

Antonio Gaudi
Casa Batllo