Actualización diaria: roddels, weetjes, trips,...

23/11 - Cumpleaños Feliz aan Monika, die 24 wordt :-) Vanavond grote fiesta met andere Erasmussers uit Spanje en eerst etentje in Les Quinze Nits... wordt geweldig, het verslag volgt later

domingo, 4 de noviembre de 2007

Basken, Dalí en treinproblemen

Alweer paar goed gevulde dagen achter de rug!

Te beginnen met vrijdag. Na de stage was het tijd voor het Baskische maal ten huize van verpleegster Maika (Maria Carmen), samen met haar man en ook nog dokter Boemo (Rafael voor de vrienden ;-) ). Ik moet zeggen, ik heb er meer van genoten dan ik op voorhand gedacht had. We kregen honderd-en-één dingen voorgeschoteld, waaronder - schrik niet - gebakken glasaaltjes (Baskische specialiteit, waarna een discussie volgde over hoe de Japanners de paling ontdekt hebben en nu de volledige wereldproductie in handen hebben, waardoor de prijzen de hoogte ingejaagd werden...maar bon, dit geheel terzijde), tonijn met ajuin en groene peper, een of andere gebakken salami, prei uit n blik in een diep bord gevuld met olijfolie en wijnazijn (beetje vreemd, niettemin toch best ok), toast met massa's look op uitgesmeerd en olijfolie en peper erover (speciaal bereide look, waardoor je niet de sterke smaak had, integendeel, een zeer zachte smaak), champignons... dit waren de voorgerechtjes!!! Het hoofgerecht bestond uit merluza a la vasca (heek op z'n Baskisch) con mariscos, heerlijk! Dit begeleid door een lekker rood wijntje en afgesloten met een dessert dat iets minder in de smaak viel... een soort yoghurt gemaakt van schapenmelk... de Spaanse keuken heeft dan toch ook z'n minpunten. Maar eindscore: zeer geslaagd!! Bedankt Maika :-)

Gisteren met Karen (Belgische) naar Figueres geweest, Dalí museum, door hem persoonlijk ontworpen en ingericht. Waanzinnig wat die man allemaal gedaan heeft, zo divers en uiteraard surrealistisch :-) Het enige jammere was de MASSA volk, pfff... ik haat het als je niet op je gemakje kan genieten van iets dat echt wel de moeite waard is. En als ik 40 min. moet wachten vooraleer binnen te kunnen gaan. En ik blijf erbij... alleen naar een museum gaan heeft voor mij net ietsje meer. De terugweg is pretty horrible geworden... Er had zich iemand voor onze trein van 16h geworpen, resultaat: lang stilstaan, wachten, wachten, uiteindelijk iedereen eraf, wachten, volgende trein op die al stampvol zat en dus nog 1,5h geklemd zitten tussen zweterige lijven in een lucht die alsmaar vochtiger werd... brrrr.... om dan uiteindelijk om 19h15 pas toe te komen in Barcelona. 3h15min over een tocht die normaal 1h30min duurt. Maar om te compenseren zijn we dan 's avonds nog eens goed uitgeweest, eindelijk eens een club gedaan... gelukkig op de guestlist geraakt via iemand die er ook bij was en dus gratuit. Leuke muziek, vele Spaanse bitches, gogo girls, wat wil een mens nog meer!

En morgen nieuwe stage, ortopedie, kijk er niet echt naar uit. Ga trouwens nog proberen om de helft van die 3 weken nog reumato te mogen doen. Maar we maken er het beste van :-)

Ik kijk al heel hard uit naar de komst van zowat half Gent (en Porto en Toulouse) volgende week! Wordt super! Nog 9 weken te gaan hier in Barcelona, de tijd vliegt wel en het zal allemaal veel te snel gaan helaas, maar stiekem tel ik ook een beetje af natuurlijk, omdat ik Bert heel hard mis...

x - Ruud

9 comentarios:

Barbara dijo...

Hey Ruud!
Eerst en vooral, Bert mist jou vast en zeker even hard! Het weerzien zal dan ook fantastisch zijn hé! Intussen zullen wij je volgend weekend een beetje komen entertainen :-)!
En dan, ja Dali is tof hé! Geschift wel! Wij zijn daar (Figueres) ook een keertje geweest maar niet in het museum! Jammer want zou het heel graag zien!
Dan maar compenseren met Picasso en misschien Miro volgend weekend???
Dikke zoen!
Babs

mireille dijo...

Dag schat,
Lang geleden dat ik je gehoord heb (4 dagen)en je weet das héél lang voor mij hé. Je hebt het blijkbaar héél druk, tijd tekort in Barcelona, het zal idd vlugger voorbij zijn dan je verwacht, maar geniet er nog maar wat van. En ja witloof in den oven is beter dan gelijk wat in Spanje hé ;-)
Ik verheug me op 15 november, dus voorzie maar een druk programma voor de mams en de paps.
Véél succes met de nieuwe stageperiode en tot vlug.
Dikke xxx
Mams

Sofie Van Den Broecke dijo...

Hey Ruud,
Doe alle bezoekers alleszins al superveel groeten van mij!! Had er graag bij geweest om alle stoere stageverhalen/erasmusverhalen te horen...
X,Fie

Sofie Van Den Broecke dijo...

Amai Ruud! Respect!! Gewrichtspuncties! Is misschien inderdaad stresserend maar je zal héél veel leren vermoed ik.

Doe dat daar goed!!
Fie

Roos dijo...

Rudii!

woehoew nog slechts
2 keer slapen,
één voormiddag krea/sport/relaxatietherapie (haa de stage psyhiatrie...:-S),
en één tussenstop in de eerste starbucks die mijn pad kruist
en we zitten ergens op een zonnig terrasje met een glaasje cava in de hand en een architecturaal meesterwerk in de linker ooghoek...

Dedees heeft er zin in!!!

big kiss
Rosa *

Astrida dijo...

Haai de Ruud!
Woow de wilde dokters- en andere verhalen blijven hier maar komen, beetje E.R.in Barcelona dus!Nice nice! Je mag steeds van je spectaculaire belevenissen filmpjes maken en op you tube zetten :-) Anyway, amuseer je daar ten top met de geneeskunde- crew dit weekend en wree veel succes met de stage en zeg tegen sinterklaas dat hij veel cadeautjes moet meebrengen uit Spanje :-) GREETZ -X- AstRiD@

behr dijo...

hello ruud,

onze vlucht terug ternauwernood gemist, maar nu we hier zonder jou in de motregen staan wouden we dat we langer waren gebleven.
ik vond het geweldig, hoop dat je je ook geamuseerd hebt.

smak!

behr dijo...

ternauwernood gehaald dus...
meuh, het slaapgebrek laat zich voelen

Roos dijo...

hey sweetie!

wat een weekend! wat een stad! twas veeeel te kort! Miss you already...
Ben kapot wel, vandaag was een dag in zombie-mode op de psychiatrie :-)Hoe lukte het bij jou?
Zie hier in de krant staan dat het morgen 27 graden wordt in barce, drukfout... of book ik snel nog een ticket? ;-)
big squeeze from your n 1 fan!
x

Antonio Gaudi

Antonio Gaudi
Casa Batllo